Honlapunk alsó tartalma 1360*768 pixel
képernyőfelbontásnál kisebb érték esetén
a görgetősáv használatával érhető el.

Lapszámok

Kérjük válasszon
2013

2013 7-8. szám

Hozzászólások

„best in class” svájci-magyar csoda Makón, Givaudan íz-gyár

Még nem érkezett hozzászólás!

részletek »

ENSI Kft.

„best in class” svájci-magyar csoda Makón, Givaudan íz-gyár

ENSI Kft.


Magyarországon az utóbbi években több nagy presztízsberuházás volt, amelyek közül az egyik kiemelkedő a makói Givaudan gyár építése. A Givaudan fő profilja az íz- és illatanyagok előállítása.A világ íz- és illatanyag-piacának mérete kb. 22 ezer milliárd US $ (ez Magyarország GDP-jének mintegy 1/6-a) volt 2012-ben (Forrás: Leffingwell & Associates: Flavor-Base), amelynek 70%-át négy nagy cég: a Givaudan (svájci), a Firmenich (svájci), az IFF (amerikai) és a Symrise (német) uralja.

A Givaudan piacvezető az íz- és illatanyag-piacon, részesedése több mint 20%, 2012-es forgalma kb. 4 600 milliárd US $, éves eredménye a forgalmának 10–15%-a, fejlesztésre a forgalmának kb. 10%-át fordítja. A Givuadant a svájci tőzsdén a legtőkeerősebb 30 társaság között jegyzik.

A Givaudan partnerei között a világ szinte minden étel-, ital- és illatanyag márkája szerepel, mint például a PepsiCo, a Nestlé, az Unilever és a Kraft Foods.Apolcokon található termékek íz- és illatanyagának 80%-át a négy nagy piacvezető állítja elő. A Givaudan részvényesei között szerepel többek között Bill Gates, a Nestlé, az USB, vagy az amerikai befektetői alapok.

Azaz, ha a vásárló szinte a világ bármely pontján bemegy egy szupermarketbe vagy egy élelmiszerboltba, akkor 80%-os valószínűséggel találkozik a csomagolt, palackozott élelmiszerek között a négy nagy íz- és illatalapanyag gyártó készítményeiből előállított termékekkel.

A teljes cikk letöltéséhez jelentkezzen be!