Merre tovább épületgépészeti felsőoktatás?
Még nem érkezett hozzászólás!
Dr. Barótfi István professzor emeritus
Merre tovább épületgépészeti felsőoktatás?
Az épületgépészet szakterület sokéves kialakult tantárgyi struktúrája és a tradíciók komoly feladását kívánta meg az előzőekben megfogalmazott célú kétlépcsős képzés. Egyegy tantárgy megosztása a két fokozatú oktatásban csak elvileg vázolható könnyen – és ez is vitatható –, de a gyakorlatban majdnem, hogy lehetetlen.
A szakterületen a kérdés úgy vetődött fel, hogy minként lehet egy tantárgyat úgy két részre osztani, hogy mindkét rész teljes körűen és használhatóan egész legyen. Természetes követelmény az is, hogy az alapképzésből kikerülő hallgatóknak is minden területen járatosnak kell lenni, és mindkét fokozatú képzés végén használható ismeretekkel kell rendelkezni. Ez nehezen volt definiálható az egyetemi és főiskolai képzés esetén is, pedig ott nem volt követelmény az egymásra épülés. E nehéz feladatban az oktató magára hagyatva próbál megoldást keresni, és leginkább az ismeretanyag jelentős részének megismétlésével próbál eleget tenni a követelményeknek. De ez más, fontos ismeretek elől veszi el az időt és ez nagy luxus a mai világban.