Honlapunk alsó tartalma 1360*768 pixel
képernyőfelbontásnál kisebb érték esetén
a görgetősáv használatával érhető el.

Lapszámok

Kérjük válasszon
2012

2012 9. szám

Hozzászólások

Épületenergetikai IPA projekt zárókonferenciája a Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki és Informatikai Karán

Még nem érkezett hozzászólás!

részletek »

Dr. Magyar Zoltán PhD

Épületenergetikai IPA projekt zárókonferenciája a Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki és Informatikai Karán

Dr. Magyar Zoltán PhD


Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Építészmérnöki Kar, Épületenergetikai és Épületgépészeti Tanszék

A határokon átnyúló Magyar-Horvát IPA Együttműködési Program keretében a Pécsi Tudományegyetem PMMIK Épületgépészeti Tanszéke és az eszéki Josip Juraj Strossmayer Egyetem Építőmérnöki Kara építészek és mérnökök részére egy olyan multidiszciplináris épületenergetikai elektronikus tananyag-csomagot fejlesztett ki, amely a közös csoportban történő munkavégzést segíti elő. A munkavégzésbe más egyetem oktatói is bekapcsolódtak, mind hazánkban, mind Horvátországban.

Az épületek energiafelhasználásáról szóló irányelv (EPBD), valamint az Európai Unió által kitűzött „20-20-20” célok elérése érdekében az optimális energia-hatékony épületek tervezését integrált multidiszciplináris tervezési megközelítéssel kell végezni. Ez azt jelenti, hogy az építészek és a különböző szakemberek, így a gépész-, építő-, épületgépész-mérnökök, energetikai szakemberek és kivitelezők multidiszciplináris csoportokban dolgozzanak együtt a tervezési és építési folyamatok kezdetétől.

Jelenleg nem jellemző az építészek és a mérnökök ilyen fajta együttműködése, a hagyományos tervezési folyamatot követve a mérnökök és más szakértők csak a folyamat késői szakaszában kapcsolódnak be a munkába. Ez a legtöbb esetben nem vezet hatékony megoldásokhoz, az energiahatékonysági intézkedéseket és a megújuló energiahordozók alkalmazását csak nagyobb költséggel lehet biztosítani.

A problémakör kezeléséhez keresett javaslatot és megoldást mind a magyarországi, mind pedig a horvát viszonylatban a projekt, amely nem csak az EPBD irányelveinek, hanem a „20-20-20” célkitűzéseinek is megfelel. Egyre nagyobb igény jelentkezik a gyakorlati szakemberek, elsősorban az építészek és amérnökök részéről, hogy a fenntartható tervezésimegközelítést alkalmazva integráltmultidiszciplináris csoportokban dolgozva az épületek és általában az épített környezet érdekében speciális oktatást és képzést kapjanak.

A teljes cikk letöltéséhez jelentkezzen be!