A szakmai kommunikáció felelőssége és feladatai az épületgépészetben
Még nem érkezett hozzászólás!
Dr. Barótfi István Professzor emeritus
A szakmai kommunikáció felelőssége és feladatai az épületgépészetben
A mai információs társadalom alappillére a kommunikáció. Az emberi kommunikáció jellemzője, hogy egymással kapcsolatban álló felek valamilyen jelrendszer segítségével kapcsolatba kerülnek, információkat adnak át, hatnak egymásra.
Az épületgépészet szakterület sajátos vonása, hogy nagyon sok más műszaki területtől eltérően közvetlen emberi igényeket elégít ki. Az e területen kialakuló kommunikáció a marketing részeként segíti a termék és a márka megismerését. Bemutatja az adott termék egyediségét, különlegességét és megkönnyíti az eladását. A szerző véleménye szerint ez a marketing kommunikáció előnyös az eladó számára, kedvező egy adott időszakban a pillanatnyi gazdasági helyzet kezelésére, ugyanakkor nem alkalmas a felhasználó hosszú távú érdekeinek kielégítése szempontjából. Az épületgépészet szakmai kommunikációjának lényege, hogy a jövőkép megvalósítására ösztönözzön.