Honlapunk alsó tartalma 1360*768 pixel
képernyőfelbontásnál kisebb érték esetén
a görgetősáv használatával érhető el.

Lapszámok

Kérjük válasszon
2015

2015 6. szám

Hozzászólások

Energiatudatos és alaposan tájékozódik a magyar klímavásárló – Egyedülálló kutatás a Daikintól

Még nem érkezett hozzászólás!

részletek »

Daikin Hungary Kft.

Energiatudatos és alaposan tájékozódik a magyar klímavásárló – Egyedülálló kutatás a Daikintól

Daikin Hungary Kft.


A május végi esős napok után hirtelen itt a nyári meleg, feltartóztathatatlanul beköszöntött a nyár. Kánikulában sokan kapcsolják be a légkondicionálójukat, és bár Magyarországon első látásra meglehetősen szűknek tűnik ez a piac, a Daikin ezt feltérképező, egyedülálló kutatásában érdekes dolgokra derült fény. Így például arra, hogy a magyarok többsége energiatudatosan vásárol klímaberendezést: még az árnál is fontosabbnak tartja az energiahatékonyságot. A kutatás arra is rámutat, hogy a magyarok alaposan tájékozódnak, és kiemelten fontosnak tartják a szakértelmet a klíma megvásárlásakor.

A Daikin Hungary Kft. megbízásából a közelmúltban a GfK összesen 2600 ember bevonásával, online interjúk segítségével készítette el reprezentatív felmérését, amely a piacot és a légkondicionálók használati szokásait térképezi fel hazánkban; emellett vizsgálja a vásárlás szempontjait és a vásárlói elégedettséget is. Ilyen átfogó felmérés még nem készült a légkondicionálók hazai piacáról.

A kutatás 2 szakaszból állt: először 2000 főt kérdeztek meg a légkondicionáló márkák ismeretéről, arról, hogy rendelkeznek-e ilyen berendezéssel, valamint, hogy tervezik-e klíma vásárlását. A második szakaszban 600 olyan embert kérdeztek meg, akiknek van légkondicionálójuk, vagy a következő egy évben tervezik ilyen készülék beszerzését.

 

Még az árat is megelőzi az energiahatékonyság
A felmérésből kiderült, hogy a megkérdezettek csaknem 80 százaléka gondolja, hogy a vásárlás előtt minden lehetséges információt begyűjt a termékről. Kiemelkedő volt a „zöld” vásárlók aránya is: 79 százalék nevezte fontosnak, hogy környezetbarát terméket vásároljon. 

A megkérdezett 634 fő (légkondicionáló tulajdonosok vagy potenciális vásárlók) 93 százaléka fontosnak vagy nagyon fontosnak tartja az energiahatékonyságot egy új légkondicionáló vásárlásakor. Az ár csak másodlagos: a válaszolók 90 százaléka nevezte fontosnak vagy nagyon fontosnak (1. ábra). A vásárlási szempontok képzeletbeli dobogójának harmadik fokán a berendezés teljesítménye áll. Ezt 64 százalék nagyon fontosnak, 27 százalék pedig fontosnak mondta.

1. ábra. A legfontosabb tényezők új készülék vásárlása előtt

 

További részletek lapunk 2015/6-os számának nyomtatott változatában található, illetve a teljes cikk pdf-formátumban is rendelkezésre áll (regisztráltaknak havonta egy alkalommal, előfizetőknek korlátlanul).

A teljes cikk letöltéséhez jelentkezzen be!